Work Life Balance – czy zachowujesz równowagę?

Temat Work Life Balance jest przedmiotem dyskusji zarówno na łamach prasy, Internetu czy innych mediów. Jest też przedmiotem licznych publikacji wydawniczych oraz spotkań biznesowych.

Life- balance to koncepcja, która narodziła się na przełomie lat 70. i 80. w Wielkiej Brytanii. Były to czasy, gdy rozpędzające się amerykańskie korporacje tworzyły model budowania biznesu, a przemęczeni pracownicy zaczęli postulować wyznaczenie granic pomiędzy karierą, a życiem prywatnym i rodzinnym. W tym modelu chodzi przede wszystkim o to, aby pracować mniej, ale bardziej cieszyć się życiem. Chodzi w tym o to, aby znaleźć złoty środek między tymi dwoma sferami egzystencji. Taka równowaga na pewno ma dobroczynny wpływ na nasze samopoczucie i efektywność. Balans to poczucie, że wszystkie części do siebie pasują i wspólnie tworzą mnie, czyli osobę którą jestem i chcę być. Uzyskując taką równowagę mamy przekonanie, że wszystkie nasze działania są zgodne z naszymi podstawowymi wartościami i służą naszej wizji i celom.

Przyjrzyjmy się temu, w jaki sposób możemy osiągnąć taką wewnętrzną harmonię. Przede wszystkim warto zastanowić się nad celem i sensem swojego życia. Potrzebne będą odpowiedzi na takie pytania, dlaczego jesteś w konkretnej firmie, czy jest to świadomy wybór, czy praca jest zgodna z twoim systemem wartości itd. Cele i potrzeby należy rozważyć w każdej sferze życia: biorąc pod uwagę karierę, związek czy pieniądze. Warto też ustalić priorytety i ustalić ich kolejność. Kolejną ważną kwestią w układaniu koncepcji life-balanse są granice. Jak często odpowiadasz”tak”, kiedy naprawdę myślisz „nie”? Granice określają to, kim jesteśmy i ustalamy je po to, aby móc panować nad swoim życiem. Następnie postawmy sobie wysoko poprzeczkę w dziedzinach, w których nam najbardziej na tym zależy. Uporządkowanie swojego otoczenia i określenie tego, kim jesteśmy pozwala nam złapać dystans w wielu kwestiach.

Harmonia między duszą, ciałem i umysłem zapewnia maksymalną efektywność człowieka w każdej sferze życia. W przypadku pracy zadowolenie pracownika z wykonywanego zajęcia przekłada się na realne korzyści finansowe dla firmy. Według jednych z badań z powodu niedyspozycji tracimy w pracy aż 60 procent cennego czasu. Pracodawcy powinni nie tylko dbać o rozwój kompetencji, ale myśleć o szeroko pojętym zdrowiu i samopoczuciu swoich pracowników. Work life balance to przyszłość dla przedsiębiorstw. Odpowiednia polityka firmy może pomóc nam przywrócić ten cenny balast, który wiąże się z wieloma pozytywnymi konsekwencjami.

Jednym z narzędzi mogących wspomóc te trochę pracę nad swoim życiowym balansem może być zmiana miejsca pracy. W tej sytuacji idealny okazuje się coworking i społeczność w nim pracująca. Chcesz się przekonać? Skontaktuj się z nami!

[fbcomments]