Błędy początkujących przedsiębiorców

Prowadzenie własnego biznesu to nie lada wyzwanie. Świetny pomysł to bardzo ważna rzecz, ale trzeba pamiętać o jeszcze kilku innych kwestiach.

Przede wszystkim należy wiedzieć, jak działać i mieć przygotowany plan. Większość początkujących przedsiębiorców o tym niestety zapomina i tutaj zaczynają się kłopoty. Nawet najlepszy pomysł na biznes trzeba wcześniej przeanalizować. Przed wprowadzeniem produktu na rynek należy szczegółowo zbadać potrzeby klientów. Strategi musi być „uszyta” na miarę oczekiwań potencjalnych klientów. Na sytuację rynkową trzeba spojrzeć obiektywnie i mieć przygotowany plan awaryjny. Statystyki pokazują, że 80 procent nowo powstałych firm upada w pierwszych dwóch latach działalności. Czasami wystarczy wyciągnąć odpowiednie wnioski i podjąć konkretne działania.

Oczywiście, niezbędną kwestią są też sprawy związane z formalnościami. Nie można zapomnieć o nieprzekraczalnych terminach wiążących się z opłatą składek ZUS. Wielu początkujących biznesmanów decyduje się zbyt pochopnie na pewne inwestycje, a z tego tytułu mają problemy z pozyskaniem należności od pierwszych klientów.

Niektórzy błędnie mniemają, że są nieomylni i samowystarczalni. Aby firma dobrze prosperowała na rynku trzeba skorzystać z usług dobrej księgowej, która odciąży nas od zbędnych obowiązków. Zaoszczędzony czas będzie można efektywnie wykorzystać na rozwijanie biznesu. Zawiłe prawo podatkowe i zmieniające się przepisy sprawiają, że oszczędności stają się przyczyną problemów z odsetkami lub karami za nieterminowe rozliczenia.

Przedsiębiorcy zakładający własną działalność powinni mieć na uwadze 3 ważne filary udanego biznesu. Pierwszym takim filarem jest umiejętne zarządzanie firmą i inwencją twórczą. Polega to na stworzeniu dobrego biznesplanu i wdrożeniu go w życie, a następnie kierowanie projektami i realizacją planów zgodnie z wcześniej ustalonym terminem. Kolejnym elementem wpływającym na powodzenie biznesu jest administracja i operacyjność. Chodzi tutaj w głównej mierze o opłacanie rachunków, zachowanie ciągłości korespondencji, przeprowadzenie odpowiednich procesów rekrutacyjnych czy realizację zamówień. Trzecim filarem jest odpowiedni marketing i sprzedaż przynoszącą zyski. Można skorzystać z wielu dróg prowadzących do potencjalnego klienta, a następnie trzeba z nim budować właściwe relacje. Promowanie swojego przedsięwzięcia najpierw wśród potencjalnych inwestorów, a następnie docieranie do końcowego odbiorcy jest bardzo ważne.

Genialny pomysł można przekuć w milionowe przychody, ale trzeba mieć na uwadze, że budowa firmy to także okazja do popełniania wielu błędów, z których należy wyciągać odpowiednie wnioski. Prowadzenie własnej firmy to tak naprawdę samotny rejs małą łódeczką po oceanie pełnym żarłocznych rekinów.

[fbcomments]